"I did everything for you to see me" is the name of a small collection of poems by Dalia Rosetti, heteronym of the Buenos Aires artist Fernanda Laguna. It was published by Belleza y Felicidad, the legendary independent publishing house and space in Buenos Aires (1999-2008). Rosetti's verses are simple: "Spending money is nice and it's nice to get paid/Earn money with work." This exhibition aims to maintain the same light spirit of that poet. Sang-sik Hong (South Korea, 1974) creates volumes and gradients using only straws. He makes body parts: lips, eyes, buttocks. His pieces generate a desire to touch them. Ricardo Luévanos (Guadalajara, 1985) opts for visual bluntness: lively images and direct phrases. These come from his notebooks, the authors he’s interested in, other artists, or simply notes that he keeps in his memory. In his production he also has “objects of emotional support”, everyday furniture that he intervenes with messages and neon lights. Karian Amaya (Chihuahua, 1986) works mainly with copper and marble, materials that have always been close to her for two reasons: the mineral deposits in the place in which she was born, and that her father was a miner. In her work she plays with the patinas and oxidations that form in metals. Her sculptural practice is formally close to minimalism, however, it is far from the asepsis with which this movement is thought of.
Hice todo porque me mires es el nombre de un pequeño poemario de Dalia Rosetti, heterónimo de la artista porteña Fernanda Laguna. Fue publicado por Belleza y Felicidad, la mítica editorial y espacio independiente de Buenos Aires (1999-2008). Sus versos son sencillos: "Gastar dinero es lindo y es lindo que nos paguen /Ganar dinero con el trabajo". Esta exposición mantiene el mismo espíritu ligero de esa poeta. Sang-sik Hong (Corea, 1974) crea volúmenes y gradientes valiéndose solo de popotes. Hace partes del cuerpo: labios, ojos, glúteos. Sus piezas generan el deseo de tocarlas. Ricardo Luévanos (Guadalajara, 1985) apuesta por la contundencia visual: imágenes vivaces y frases directas. Estas provienen de sus cuadernos de apuntes, de autorxs que le interesan, de otrxs artistas, o simplemente de anotaciones que tiene en la memoria. En su producción también cuenta con “objetos de apoyo emocional”, mobiliario cotidiano interviene con mensajes y luces de neón. Karian Amaya (Chihuahua, 1986) trabaja principalmente con cobre y mármol, materiales que le son cercanos desde siempre por los yacimientos minerales en el estado en el que nació, y porque su padre era minero. En su obra juega con las pátinas y oxidaciones que se forman en los metales. Su práctica escultórica es formalmente cercana al minimalismo, sin embargo, está lejos de la asepsia con la que se piensa a este movimiento.