TORI POUNDS
Tori Pounds (UK, 1995) is an English painter based between West Sussex and Mexico City. Her works encounter the alien and the familiarity of nostalgic items and snapshots of time, a game of cat and mouse between the real and surreal, all characterized through layering techniques of oil paint on canvas. She completed her BFA at the Academy Minerva in Groningen, the Netherlands (2017), further studying painting at Hunter College in New York. After graduating, her work in veterinary hospitals helped shape a conceptual development, making comparisons with the fragility of life found in surgery and her experience with grief. She has exhibited in Berlin, Amsterdam, Mexico City and New York with works most recently at ZsonaMaco, JO-HS Mexico City, Hilario Galguera’s El Cuarto de Máquinas and KÖNIG Mexico City. In her work, semi-surreal paintings explore the way in which objects can hold memory and the ultimate unreliability of looking back. Visuals are cropped and blurred to encourage the viewer to fill in the gaps with their own nostalgia. Everyday scenarios bring back memories of childhood; interiors, exteriors and still lifes of her “home” remind us of the grandness in the mundane moments of solitude. The maternal figure has evolved from ambiguous and statue-like or hidden, to a recurring shape that is ever present: a usual theme connected to her relationship with loss, power and motherhood. There is a suggestion of some surreal existence and further questions about her own reality, in an effort to retrieve what is lost.
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Tori Pounds (Reino Unido, 1995) es una pintora inglesa que vive y trabaja entre West Sussex y Ciudad de México. Sus obras encuentran lo alienable y la familiaridad de elementos nostálgicos e instantáneas del tiempo, un juego del gato y el ratón entre lo real y lo surrealista, todo caracterizado a través de técnicas de capas de pintura al óleo sobre lienzo. Completó su BFA en la Academia Minerva en Groningen, Países Bajos (2017), y luego estudió pintura en Hunter College en Nueva York. Después de graduarse, su trabajo en hospitales veterinarios ayudó a dar forma a un desarrollo conceptual, haciendo comparaciones entre la fragilidad de la vida que se encuentra en la cirugía y su experiencia con el duelo. Ha expuesto en Berlín, Amsterdam, Ciudad de México y Nueva York con obras más recientes en ZsonaMaco, JO-HS Ciudad de México, El Cuarto de Máquinas de Hilario Galguera y KÖNIG Ciudad de México. En su trabajo, las pinturas semisurrealistas exploran la forma en que los objetos pueden retener la memoria y la innegable falacia de mirar hacia atrás. Las imágenes se recortan y difuminan para animar al espectador a llenar los huecos con su propia nostalgia. Los escenarios cotidianos traen recuerdos de la infancia; los interiores, exteriores y naturalezas muertas de su “hogar” nos recuerdan la grandeza de los momentos mundanos de soledad. La figura materna ha evolucionado pasando de ambigua, estatuaria u oculta, a una forma recurrente y siempre presente: un tema habitual relacionado con su relación con la pérdida, el poder y la maternidad. Hay sugerencias hacia existencias surrealistas y preguntas sobre su propia realidad, en un esfuerzo por recuperar lo perdido.