OTTO MARTÍN MORENO
Otto Martín Moreno (Mexico City, 2000) graduated with honors from the ArtCenter College of Design in Pasadena. From an early age, Otto was drawn to the urban aesthetic of Mexico City, which is constantly reorganizing, restructuring and reforming. Thus, the landscape itself is the one that propels his ideas of repetition and organization of solid pieces into components that make up an entire sculptural composition. Otto works with three-dimensional modeling and rendering programs to organize abstract shapes. The software allows him to create bodies of work through digital representation, which makes him think about the intrinsic relationship that exists with time in a timeless space, such as that of digital platforms. For Otto, time is a crucial concept in his work as a graphic key to evoke digital waiting. He is fascinated by the interaction that exists between industrial materials and digital construction. Innovation as part of his investigative process is essential in his practice, as he has previously said “nothing innovative happens by staying between the boundaries of safety.” Through his creative practice, he considers himself primarily a sculptor. In recent years, he has worked with three-dimensional compositions of time, space and geometry, showing interest speed and the concept of freedom.
--
Otto Martín Moreno (Ciudad de México, 2000) se graduó con honores en el ArtCenter College of Design de Pasadena. Desde temprana edad, Otto se sintió atraído por la estética urbana de la Ciudad de México, que se reorganiza, reestructura y reforma constantemente. Así, el paisaje mismo es el que impulsa sus ideas de repetición y organización de piezas sólidas en partes que conforman toda una composición escultórica. Otto trabaja con programas de modelado y renderizado tridimensionales para organizar formas abstractas. El software le permite crear cuerpos de obra a través de la representación digital, lo que le hace pensar en la relación intrínseca que existe con el tiempo en un espacio atemporal, como el de las plataformas digitales. Para Otto, el tiempo es un concepto crucial en su obra como clave gráfica para evocar la espera digital. Le fascina la interacción que existe entre los materiales industriales y la construcción digital. La innovación como parte de su proceso de investigación es esencial en su práctica, pues como ha dicho anteriormente “nada innovador sucede si nos mantenemos entre los límites de lo seguro”. A través de su práctica creativa, se considera ante todo un escultor. En los últimos años ha trabajado con composiciones tridimensionales de tiempo, espacio y geometría, mostrando interés por la velocidad y el concepto de libertad.