ALYSSA TANG
Alyssa Tang (Toronto, Canada, 1996) is an architectural designer and artist. She has developed a distinctive approach to her creative practice through her experiences living and working in Canada, Hong Kong, and Mexico. Her work is deeply influenced by the diverse spaces and cultures she has encountered, with a particular focus on the human experience. Primarily using charcoal and oil paint, Tang explores the human figure as her central motif, investigating the potential of abstracting and distorting the body. Her art delves into the materiality of flesh, muscle, and skin, capturing intricate textures and forms that convey profound emotive and expressive qualities, even in the absence of defined faces. This anonymity invites viewers into a more universal and introspective engagement with her work. Her recent collection has been greatly influenced by dance and choreography, exploring how bodies, space, and time come together to create a tableau of movement and tactility. Referencing theories of the grotesque, her work challenges boundaries related to the body, including those between the inside and outside, the self and the other. By blurring these lines, she aims to create work that straddles the fence between the familiar and the unfamiliar, beauty and the unsettling.
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Alyssa Tang (Toronto, Canadá, 1996) es diseñadora arquitectónica y artista. Ha desarrollado un enfoque distintivo de su práctica creativa a través de sus experiencias viviendo y trabajando en Canadá, Hong Kong y México. Su trabajo está profundamente influenciado por los diversos espacios y culturas que ha encontrado, con un enfoque particular en la experiencia humana. Utilizando principalmente carbón y pintura al óleo, Tang explora la figura humana como motivo central, investigando el potencial de abstraer y distorsionar el cuerpo. Su arte profundiza en la materialidad de la carne, los músculos y la piel, capturando texturas y formas intrincadas que transmiten profundas cualidades emotivas y expresivas, incluso en ausencia de rostros definidos. Este anonimato invita a los espectadores a un compromiso más universal e introspectivo con su trabajo. Su colección reciente ha estado muy influenciada por la danza y la coreografía, explorando cómo los cuerpos, el espacio y el tiempo se unen para crear un cuadro de movimiento y tacto. Haciendo referencia a teorías de lo grotesco, su trabajo desafía los límites relacionados con el cuerpo, incluidos aquellos entre el interior y el exterior, el yo y el otro. Al difuminar estas líneas, su objetivo es crear un trabajo que traspase la barrera entre lo familiar y lo desconocido, la belleza y lo inquietante.